donderdag 13 september 2012

Simpele maar overheerlijke rabarbertaart!

Na de wafels, pannenkoeken, broodpudding, appel- en chocoladecake van de afgelopen maanden en jaren vond ik het echt wel eens tijd voor iets anders. Tijd om horizonten te verleggen en nieuwe dingen uit te proberen. Ik voel me nog steeds niet echt zeker in de keuken (ik maak daar ooit wel nog eens werk van), maar als het op gebak aankomt, durf ik me wel eens in dat stukje van ons huis wagen :). Al wat je zelf maakt, is dan ook meestal een pak smakelijker dan wat je in de winkel koopt. Bon... Eén doel: een lekkere taart mét rabarber. Heel het internet afgeschuimd en ook mijn kookboeken even geraadpleegd... Recepten in overvloed, maar misschien net niet eenvoudig genoeg voor een beginner als ik. Dan maar de simpele dingen eruit gehaald (lees: ingrediënten gedeeld door 4) en eraan begonnen. Met dit als resultaat! Oké, aan mijn fotografisch talent valt ook nog te schaven, maar ze is echt superlekker (en dat beamen de grootste eters van de familie).


Hiervoor heb je nodig:
* 1 vel bladerdeeg
* 3 eieren
* 200 gram suiker
* 150 gram zelfrijzende bloem
* 400 gram rabarber

Bereiding:
* Rabarber in kleine stukken snijden en overgieten met 50 gram suiker (laat heel even trekken)
* Bladerdeeg in je bakvorm leggen en gaatjes in prikken
* Een deeg maken met de overige suiker, de bloem en de eieren
* De rabarber verdelen over je bladerdeeg
* Het deeg over je rabarber verdelen
* De taart minstens 30 minuten op 180° bakken
* Eventueel afwerken met een laagje bloemsuiker

Moet je echt eens proberen (al loopt het seizoen van de rabarber nu wel op zijn einde...). Smakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Njam ! Eentje om zelf ook eens te proberen, als de rabarber terug 'in het land' is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb rabarber! We kunnen er weer aan beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...