maandag 12 november 2012

Trouwmenu!

Deze zomer trouwden Sharon en Benoit, een bevriend koppel. Omdat iedereen weet dat ik me graag creatief uitleef, vroeg de aanstaande bruid me om raad omtrent de menukaarten. Ik ben zelf nog niet getrouwd en wist dan ook niet onmiddellijk hoe ik aan zoiets moest beginnen. Na heel wat probeersels en advies kwam ik tot het volgende resultaat.


Voor de menukaart zelf baseerde ik me op de uitnodigingen. Je kunt uiteraard een andere foto kiezen, maar om de kosten te drukken kun je gerust ook dezelfde gebruiken. Mijn schone zus (schoonzus dus) zette er het volledige menu op en een paar dagen later lag het definitieve resultaat al in mijn bus. Nu je foto's via het internet kan laten 'afmaken', is dit snel, efficiënt en goedkoop.
Daarna heb ik blokjes hout gezocht (dank u mama om alles bij te houden), zaagde mijn pa er een gleuf in, werd alles netjes in het zwart geschilderd en maakten we naamkaartjes op grijs karton. De kaartjes werden op het hout gekleefd en de avond zelf werden de menukaarten erin gezet. Zorg er wel voor dat de gleuf diep genoeg is zodat het kaartje mooi blijft zitten!

De foto is misschien wat donker (ik heb een héél oud toestel), maar de mensen van de feestzaal vonden dit een heel originele menukaart. Missie geslaagd dus! Ik was trouwens heel erg blij dat ik dit mocht doen!

Uiteraard zijn heel wat variaties qua vorm en kleur mogelijk. Aan jou om te experimenteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...