zaterdag 8 december 2012

Weetjes van de dag

Zoals jullie uit mijn blog misschien wel kunnen afleiden, ben ik een beetje freaky... 'k Ben altijd zo geweest, maar ik had het vroeger misschien net iets in mindere mate. Naarmate mijn leeftijd vordert, nemen de zotte ideeën ook toe. Er zitten nog zoveel projecten in mijn hoofd dat ik sowieso weet dat ik tijd te kort zal komen. Dat kan misschien voor extra druk zorgen, maar mij geeft het vooral het gevoel dat ik leef. Naast tal van dingen kunnen, wil ik ook heel veel weten. Zalig om van die onnozele en banale weetjes in dat hoofd te drammen. Je kunt me nu gek verklaren, maar ik ben er zeker van dat er nog zo'n mensen als ik op deze wereld rondlopen en daar ben ik blij om :). Daarom ben ik ook van plan om niet alleen weetjes onder mijn tabblad te verzamelen, maar ook regelmatig iets te posten via berichtjes. Dan probeer ik die dingen te onthouden en daarna ga ik verder met een tiental andere weetjes. Studeer je met me mee? (Of verklaar me gerust gek...) Veel plezier! Hier gaan we...


Albert en Elisabeth

  1. De hoofdstad van Burundi is Bujumbura.
  2. De hond Samson is een bobtail.
  3. In 1900 ging de Wereldtentoonstelling door in Parijs. De Franse minister Emile Loubet opende het evenement.
  4. Het verhaal van De tovenaar van Oz werd geschreven door de Amerikaanse auteur Frank Baum.
  5. Kroonprins Albert van Saksen-Coburg (later koning Albert I) trouwde in 1900 met Elisabeth von Wittelsbach, hertogin van Beieren.
  6. De ziekte van Lyme wordt veroorzaakt door een teek.
  7. Tafeltennis of pingpong heette oorspronkelijk gossima.
  8. De overblijfselen van een religieus voorwerp noemen we een relikwie.
  9. De vader van Anne Frank heette Otto.
  10. De scouts van 7 tot 11 jaar worden welpen genoemd.


Bron foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...