donderdag 6 december 2012

Zwarte Piet...wiedewiedewiet...

Bij ons komt Sint-Maarten op bezoek, maar heel wat kinderen op onze school hebben geluk. Bij oma of tante laat Sinterklaas later ook nog iets achter. Die goede man kan immers niet overal tegelijk zijn en dus begint hij op al 11 november aan zijn toer... Volgens de kinderen uit mijn klas is dat trouwens heel erg logisch. Ze zijn immers superbraaf geweest... Jaja... :). Al mag ik helemaal niet klagen.

In de klas maakten wij een Zwarte Piet met verf, papier en lijm. Sommige kinderen lieten zich volledig gaan en maakten er een heel erg vrolijke knecht van.

Hieronder vind je foto's van enkele details en het eindresultaat.

Basisvorm in het zwart

Lippen in het rood
Muts, veer, oorbellen,ogen, neus en tanden



Een groot blad inkleuren met wasco en daarna het hoofd erop plakken

Schilderen van het pietenpak

Zwierige armen

Schoenen met strikjes

Een makkelijke broek

Veel kleur













PS: Voor de leerkrachten onder ons... In een van de volgende berichten voeg ik een lesvoorbereiding (met doelen) bij deze les. Hou mijn blog dus in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...