zaterdag 19 januari 2013

Te laat... maar even gemeend!

Ik liet eerder al zien dat ik voor mijn klas zelf kerstversiering maakte. Naast de kerstboom en de verlichting zorgde ik voor hangers rond kerst. Deze kun je hier nog eens opnieuw bekijken.

Maar ik zorgde ook voor originele raamversiering voor deze gezellige periode. Zo maakte ik de opschriften 'Zalig Kerstfeest' in de vorm van kerstballen en 'Gelukkig Nieuwjaar' in geschenkverpakking. Ik werkte alles af met een paar sterren.Op die manier werden de ramen van onze school heel feestelijk. De foto's van het resultaat waren wat onduidelijk waardoor ik alles nog eens uitstalde op de vloer.



Wil je ook zo'n versiering maken? Dan heb je enkel papier, wasco, lijm, schaar en zwarte stiften nodig. Eens je dit gemaakt hebt, zul je er jaren plezier aan beleven. Je kan ze uiteraard niet alleen aan je raam hangen, maar ook aan je klaswand, bord, deur,...

Hoe ga je te werk?
1. Zoek een goeie kleurplaat rond kerst (dit kan een bal zijn, maar gerust ook een sneeuwman,...).
2. Probeer zoveel mogelijk overbodige lijnen te verwijderen met Paint.
3. Zet er letters in en print alles af.
4. Kleur de tekeningen in. Ik koos hier weer voor vetkrijt.
5. Overtrek de lijnen terug met een zwarte stift.
6. Knip de vormen grof uit.
7. Plak alle delen op gekleurd papier (zodat er ook een mooie achterkant is).
8. Knip alles netjes uit.
9. Lamineer tenslotte alle letters.

Een gelukkig 2013!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...