woensdag 6 maart 2013

Jeugdboekenweek...

Heel snel tussendoor een gedicht rond boeken. We zijn immers in de Jeugdboekenweek. Hopelijk vind ik snel wat meer tijd om te bloggen!

Lezen

Sommigen vinden mij heel saai
omdat ik veel weet over de Vlaamse gaai.
maar ik vind dit een fantastisch dier
en op mijn boekencollectie ben ik dan ook heel fier.

Ik lees niet enkel informatieve boeken
ook over tovenaars en vreemde vloeken.
Harry Potter vind ik dan ook een echte held,
die mijn geduld vaak op de proef stelt.

Spannende boeken vind ik echt een lekkernij,
maar ook boeken over de oorlog zijn wel iets voor mij.
Kortom, ik lees eigenlijk alles graag
een dag zonder boeken ligt dan ook op mijn maag.

’s Avonds kruip ik altijd vroeg in bed
en lees ik uren, gewoon voor de pret.
Dan word ik vermoeid en na de zoveelste gaap,
val ik in een overheerlijke en diepe slaap.

Misschien iets om in de klas te gebruiken... En nu is het tijd om te gaan slapen. Of nee, nog snel een beetje lezen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...