dinsdag 12 maart 2013

M'n klas op z'n paasbest :)

Zoals ik een tijdje geleden al liet zien, maak ik klasversiering met papier en wasco. Ik toonde jullie al de resultaten van mijn werk rond Kerstmis, maar ik maakte er nu ook voor Pasen. Ik voorzag heel wat verschillende tekeningen zoals eieren, een mand en een haas. Omdat de tijd mij ontbrak, hield ik het voorlopig alleen bij verschillende eieren in drie verschillende groottes.

Ik ging opnieuw op dezelfde manier aan het werk.
1. Via google zocht ik afbeeldingen rond het thema Pasen
2. Alles werd gekopieerd, vergroot of verkleind
3. De tekeningen werden ingekleurd met een vette soort wasco
4. De zwarte lijnen overtrok ik met een dikke zwarte stift
5. De figuren werden uitgeknipt
6. Alle eieren werden op een bijpassend gekleurd blad gekleefd
7. Voor de tweede keer werden de figuren uitgeknipt, nu heel nauwkeurig
8. Alles ging door het lamineerapparaat
9. Voor een derde keer werd alles uitgeknipt
10. Aan de bovenkant van de figuur werd een stukje plastic overgelaten zodat er daar een gaatje in gemaakt kan worden
11. Door het gaatje werd een draad gestoken om alles op te hangen (aan het plafond). Uiteraard is dat niet nodig als je hiermee de ramen wil versieren.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...