dinsdag 8 oktober 2013

Croque-madame, een goed alternatief

Ik heb de laatste tijd nogal veel klasmateriaal gepost, maar dat komt omdat ik daarnaast eigenlijk nog weinig andere dingen doe. Ik wissel nochtans graag eens af, hier thuis en op mijn blog, maar door die klierkoorts zit dat er voor het ogenblik niet in. Ik moet me al haasten om alles klaar te krijgen voor mijn klas waardoor het naaien, tekenen, schilderen, bakken,... wat op de achtergrond is verdwenen. Dat is alleen maar tot ik me weer wat beter voel hoor, dan vliegen we er weer keihard in. Al heeft de dokter mij aangeraden om toch af en toe een rustpauze in te lassen.

Aangezien wij hier ook al twee jaar aan het verbouwen zijn, is het soms heel erg druk. Er blijft naast het werk en het huishouden weinig tijd over voor iets leuks. Komt daar dan nog bij dat je de was moet blijven doen en dat er toch nog steeds eten op tafel moet verschijnen. Ik moet zeggen dat we gezegend zijn met mijn ouders en schoonouders en dat we daar vaak onze voeten onder tafel mogen schuiven. Toch is het de bedoeling dat we ook hier nog eens in de potten roeren. Daarom zijn wij nog steeds op zoek naar makkelijke, lekkere en gezonde dingen. Ik weet dat voorverpakte lasagne en pizza ook een optie zijn, maar conserven en bereide maaltijden komen er hier amper in. Dat wil ik nog steeds zo houden. Daar is die freak van mij weer ;). 

Deze zomer ging ik op stap met een vriendin uit het Brugse en toen at ik een croque-madame. Stefanie wist me te vertellen dat dit bij hen soms eens op tafel komt en ik vond dat eigenlijk wel een goed idee. Gewone croques aten wij hier wel, maar we zagen (of vooral ik zag) dit niet als een volwaardige maaltijd. Aangezien ik de hele zomer lang mocht genieten van de tomaatjes van eigen kweek (van ouders en schoondouders), voegde ik bij de croque-madame een lekkere tomaat waardoor ik het net iets 'volwaardiger' vond.

Dit is dus een snel alternatief voor een warme maaltijd en je hoeft helemaal niet veel in huis te hebben. Ik zorg er nu altijd voor dat ik zo'n toastbrood en een paar plakjes hesp in mijn diepvries heb zitten waardoor dit steeds een lekker alternatief is als er weinig tijd is of je koelkast bedroevend leeg is.


Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...