donderdag 24 oktober 2013

Iedereen is anders

Pinterest is echt mijn ding. Het is zo veelzijdig waardoor je steeds maar weer op ontdekkingstocht kan. Soms moet je het (be)zoeken wel wat proberen te beperken want creatief en veelzijdig zijn, leunt soms dicht aan bij zot en gestrest raken. Je vindt er zodanig veel ideeën dat je soms wat te veel input krijgt. Maar oké, het is ook een luxe om even uit iemand anders zijn of haar ideeën te putten.

Wat ik ook handig vind, is dat alles gebundeld is. Kom je iets tegen op het net, dan kan je het op één van je borden gaan pinnen. Zo vind ik alles voor mijn klas of voor mijn hobby's met een paar muisklikken terug.

Vandaag wil ik het even over een lied hebben. Het is niet altijd makkelijk om gepaste muziek voor de lagere school te vinden. Wij gebruiken hier op school nogal vaak de muziek van de handleiding TOV of putten uit de Nederlandstalige cd's van Elly en Rikkert. Er bestaat echter zoveel meer. Het zou dan ook handig zijn dat we naast lessen en werkbladen ook zo'n dingen gaan delen met elkaar.

Een tijd terug kwam ik het lied 'Iedereen is anders' tegen. In een klas van dertig lopen de spanningen wel eens hoog op en dan moeten de kinderen beseffen dat ze met elkaar om moeten leren gaan, ook al is iedereen anders. Naast de klaspraktijk kan het ook thuis, in de opvang of in een jeugdbeweging gebruikt worden. Ik weet zeker dat dit lied ook een meerwaarde tijdens een misviering kan zijn.

Je vindt het lied onder deze link terug en het blijkt van Marcel Zimmer te zijn. Rosanne de Bruijn maakte er een filmpje van en zette het op het net.


Liedjestekst:
Iedereen is anders,

niemand is als jij.
Iedereen is anders,
jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders,
dat is nou eenmaal zo!
Iedereen is anders, 
OKIDO!

Iedereen is anders,
niemand is als jij.
Iedereen is anders,
jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders,
dat is nou eenmaal zo!
Iedereen is anders, 
OKIDO!

Je bent misschien
wat eigenzinnig,
alleen jouw manier is goed,
maar je moet goed begrijpen,
dat iemand anders
het anders doet!

Want...

Iedereen is anders,
niemand is als jij.
Iedereen is anders,
jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders,
dat is nou eenmaal zo!
Iedereen is anders,
OKIDO!

God heeft ieder mens geschapen,
bijzonder en heel speciaal.
Met een uniek karakter,
en zo verschillen we
allemaal.

(Muzikaal stukje)

Iedereen is anders,
niemand is als jij.
Iedereen is anders,
jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders,
dat is nou eenmaal zo!
Iedereen is anders,
OKIDO!

Dus?

Iedereen is anders,
niemand is als jij.
Iedereen is anders,
jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders,
dat is nou eenmaal zo!
Iedereen is anders,
OKIDO!


Bronnen:
http://www.youtube.com/watch/?v=XWmS4dUlLvk
www.pinterest.com

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...