zaterdag 12 oktober 2013

Vele handen maken licht werk - klastaken

Intussen ben ik mijn achtste schooljaar in het onderwijs gestart. Na heel wat omzwervingen kwam ik in de plaatselijke basisschool terecht. Dankzij enkele collega's voelde ik me er na een tijdje heel erg thuis. Eerst begon ik er in het zesde, daarna maakte ik de sprong naar het vierde, later hielp ik mee in het eerste en sinds vorig jaar belandde ik in het tweede leerjaar. Omdat ik al lang weet dat een vaste klas zowat een utopie is, probeerde ik wat 'universeel' materiaal te verzamelen. Daarom ging ik een tijd geleden op zoek naar goeie prenten voor de klastaken. Via een collega kreeg ik de volgende kaartjes toegestuurd. Ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben. Ze kunnen echt voor elk jaar in de basisschool dienen. Er zijn er in totaal veertien en hieronder zie je enkele voorbeelden.















Doordat ik ze zelf niet op het net vond, kan ik er jammer genoeg de bron niet bij vermelden. Het is dus niet de bedoeling om zomaar materiaal in te pikken. Ik wil het gewoon met jullie delen omdat ik ze echt voor heel de lagere school bruikbaar vind.

Er zijn ook nog klastaken voor licht, bord schoonmaken, kalender, nummer 1 van de week, speelbak, prullenbak controleren, kapstok controleren, ramen en gordijnen open en dicht doen, computers uitzetten en stoelen op tafel zetten.

Wie gebruik wil maken van deze klastaken kan hier terecht. Je kunt ze meteen downloaden!

60 opmerkingen:

  1. Ik wil graag de klastaken !
    Hartelijk dank !

    Erika regw@telenet.ne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt dit adres? Ik krijg steeds een foutmelding... Kun je eventueel een ander e-mailadres doorgeven of mij via Facebook contacteren? Dan kan ik de klastaken alsnog doorsturen.

      Verwijderen
  2. Hier zijn ze ook welkom!

    Alvast bedankt.
    lenny_deforche@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou je mij de klastaken kunnen bezorgen?
    Alvast bedankt!
    cindystinkens@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het mogelijk om me deze ook te bezorgen?
    Hartelijk dank!
    vercruysse.jolien@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb graag deze klastaken.
    Alvast bedankt!
    nancy_torremans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil je de prachtige pictogrammen van de klastaken ook sturen naar
    jos.naessens@scarlet.be ?

    Un grand merci !
    Jos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik zou heel graag deze pictogrammen gebruiken in de klas.
    Alvast bedankt!!

    charlotte_debruyne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Graag de klastaken.

    Sofie.gilis@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zou ik deze pictogrammen kunnen krijgen?
    Ik ben een beginnende leerkracht en deze klastaken lijken me heel mooi en handig voor op mijn takenbord.
    Alvast hartelijk dank!
    inge_de_bock@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is het mogelijk om deze pictogrammen eens te mailen ?
    Un grand merci !

    jos.naessens@scarlet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de taakkaartjes super!
    Wil je ze mij aub doormailen?
    Alvast erg bedankt!

    reenaers_tine@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaartjes! Zou je ze ook mij kunnen doormailen?
    emmy.deroose@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou de kaartjes ook heel graag ontvangen.
    Bij voorbaat heel erg bedankt!

    Tanja
    juftanjaj@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. had graag de kaartjes en de naamkaartjes. Alvast bedankt

    kristel.vg@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo!

    Ik zou de kaartjes ook heel graag ontvangen!

    Dank je!

    Sarah

    sarahackx@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou ook heel graag de kaartjes met klastaken ontvangen.
    Alvast bedankt!
    elizabethlloyd@live.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou ook zeer graag de klastaken willen ontvangen!
    alvast bedankt!
    virgandre1@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor mij zijn de kaartjes ook hƩƩl welkom !
    Dankjewel !
    kristin.wuyts@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Griet

    Mag ik ook gebruik maken van jouw takenkaartjes?
    kimberlyvelghe@hotmail.com

    Bedankt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mag ook ik gebruik maken van jouw takenkaartjes? Ze zijn heel mooi!
    Je kan ze sturen naar debbypennoit@yahoo.com

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou graag deze klastaken toegestuurd krijgen op jufsofie@outlook.com
    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi! Zie net je prentjes en vind ze heeeeel leuk en handig! Zou ik ze ook kunnen krijgen?
    marjan_robben@hotmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi, hele leuke prentjes. Zou je ze mij ook willen sturen. Alvast bedankt
    cindydelocht@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voor mij zijn de kaartjes ook hƩƩl welkom !
    Alvast bedankt, Vera
    veertjebrugge@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo

    Ik zou deze kaartjes zeker kunnen gebruiken! Bedankt!
    kim.vansteenkiste@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo,

    Heel leuke pictogrammen, zou ik ze ook mogen gebruiken a.u.b.?
    Bedankt alvast!
    elkevanderven@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel knap wat je hier allemaal opzet en doet!! Het wakkert het vlammetje bij mij weer aan... zalig gevoel.

    Zou je de klastaken kunnen doormailen naar me? We werkten nu met een klaskindje van de dag. Maar ik merk dat ze hier niet kunnen volgen wie aan de beurt is.
    marijke.hellin@telenet.be

    Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk! Zou je ze mij ook willen sturen?

    devries-linda@hotmail.com

    http://juflinda.webnode.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beste,
    Kunt u ze me ook doorsturen via hannedeleersnyder@hotmail.com?
    Alvast heel erg bedankt, Hanne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo,
    Zou je mij deze leuke kaartjes kunnen doorsturen aub.
    derdeleerjaar@gbsstokkel.be

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zou ik de picto's ook kunnen krijgen aub?
    liesbethdesmedt1@gmail.com
    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik zou ze ook graag willen... joke_thielens@hotmail.com

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zou ik deze ook mogen gebruiken aub?
    emma.boschmans@hotmail.be

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Is het mogelijk om me deze ook te bezorgen?
    Hartelijk dank!
    aurelierobijns@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beste,
    zou ik ook de klastaken kunnen krijgen?
    chantal.barbe@dommel.be!
    Bedankt!
    Mvg,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...