zondag 15 december 2013

Smartmat... voor iedereen die wat meer tijd voor zichzelf wil, maar toch gezond wil blijven eten!

Is het bij jullie ook elke dag van dat? De eeuwige vraag: 'Wat gaan we nu weer eten?' De kookprogramma's en boeken vliegen ons om de oren, maar toch is het niet altijd evident om snel een gezond potje op tafel te zetten. Eigenlijk mag ik hier niet klagen want het is vooral de wederhelft die kookt. Ik sta echter wel in voor de boodschappen en dit is niet altijd een leuk karweitje. Je hebt zoveel dingen om je hoofd dat je eigenlijk soms pas 's avonds nadenkt over wat de pot vandaag weer zal schaffen. Meestal kom je dan op niets origineels en kies je weer voor die evidente combinaties. Laat het nu net die combinaties zijn die ik zo beu ben. Je kent ze wel: worst met appelmoes, kotelet met wortelen, pasta met spaghettisaus,...

Eigenlijk is het ultieme idee om alle haalbare recepten uit mijn gekochte kookboeken te halen en die dan in een map (of op mijn blog of Pinterest) te verzamelen. Zo hoef ik daar maar naar terug te grijpen als ik het even niet meer weet. Aangezien ik echter de tijd nog niet heb gevonden om dit te doen (misschien een project voor komende grote vakantie) heb ik via mijn schone zus iets anders ontdekt. Jammer genoeg kan ik er zelf geen gebruik van maken, maar ik wil het toch graag met jullie delen. Het is immers wel een uniek concept voor mensen die in een stad wonen (en niet in een dorp als ik). Al zijn er bepaalde gemeenten wel bereikbaar.

Waar ik het over heb? SMARTMAT! Misschien hebben jullie er al van gehoord, maar ik denk niet dat dit concept al zoveel naambekendheid heeft. Ik leg het principe kort uit, daarna kun je eigenlijk op de site terecht als je meer info wenst.

Het is zo dat Smartmat eigenlijk een paar taken uit jouw handen neemt. Je hoeft niet meer te denken wat je op een welbepaalde dag zal eten, je hoeft geen boodschappen te doen en je moet zelf helemaal niet op zoek naar originele combinaties. Zij doen dat allemaal in jouw plaats.

1. Smartmat maakt in de eerste plaats wekelijks gezonde en gevarieerde menu's
2. Jij bestelt online wat je nodig hebt (kies het aantal personen, kies het aantal dagen waarbij je hulp nodig hebt, kies of je al dan niet vlees wil,...)
3. De recepten en de ingrediƫnten worden allemaal bij je thuis geleverd

Daarna kun jij zelf aan de slag! Je hoeft alleen het recept te volgen en binnen de kortste keren staat er een heerlijke maaltijd op tafel. Smakelijk!


Bron afbeelding:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...