maandag 30 december 2013

Wandplaten spelling/taal vierde leerjaar

Na mijn studies probeerde ik een job te pakken te krijgen in het onderwijs, maar ik moet zeggen dat het in het begin met vallen en opstaan ging. De eerste jaren moest ik tevreden zijn met een aantal interims en na het derde jaar kon ik eindelijk toch wat uurtjes in de plaatselijke basisschool te pakken krijgen. Sindsdien ben ik er eigenlijk blijven plakken. Het ging niet altijd even makkelijk en ik moest soms wat geduld hebben, maar voor volgend jaar zou het er eindelijk eens moeten inzitten om voltijds te kunnen werken. Na acht jaar wachten en hard werken, zou ik het wel fijn vinden om wat zekerheid te hebben.

Ik heb dan ook al wat ervaring opgedaan in verschillende leerjaren. Ik gaf Frans, wero, godsdienst en muzische in het zesde, ik gaf een jaartje voltijds het vierde, ik was ook een jaartje ambulant in het eerste en tweede, een schooljaar ontdubbelde ik het derde voor taal en rekenen, al een aantal keer mocht ik de muzische lessen in het vijfde verzorgen en sinds vorig jaar sta ik in het tweede. Het voorbije schooljaar was dat voltijds, nu is dat alleen in de voormiddag. Ik heb dus wel al heel wat geleerd en zoals jullie op mijn blog kunnen volgen, heb ik ook al heel wat materiaal gemaakt. Aangezien het hier meestal over de eerste graad gaat, wilde ik ook nog eens iets delen voor de tweede graad. Ik maakte immers enkele wandplaten voor taal voor het vierde. Uiteraard zijn die ook in andere leerjaren bruikbaar. Ze zijn gebaseerd op de handleiding 'Kameleon', maar ik ben er zeker van dat ze bij iedereen van nut kunnen zijn.

Ze zijn niet erg kleurrijk en flitsend, maar wel overzichtelijk en voor iedereen bruikbaar. Het zijn er in totaal 31, maar je kunt bepaalde kaarten ook afzonderlijk gebruiken.































Wil je deze wandplaten graag gebruiken? Kijk dan snel hier.

6 opmerkingen:

  1. Ik zou graag deze wandplaten willen gebruiken.
    Dankjewel
    wafae_boua@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn hierboven nu makkelijk te downloaden. Veel plezier ermee en mijn excuses dat je zo lang op dit linkje moest wachten.

      Verwijderen
  2. Hallo!

    Heb jij ook wandplaten voor de spellingsafspraken van het 2de leerjaar? Deze staan sowieso wel in hun alfabeestje maar zou ze ook graag ophangen in de klas.
    Indien u ze niet hebt, dan maak ik er zelf in de herfstvakantie.

    Groeten,
    Stefanie

    Stefanieke_s@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn hierboven nu makkelijk te downloaden. Veel plezier ermee en mijn excuses dat je zo lang op dit linkje moest wachten.

      Verwijderen
  3. Deze wandplaten kunnen goed van pas komen... Zou je ze willen doorsturen alstublieft? E-mailadres: nielsw1994@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn hierboven nu makkelijk te downloaden. Veel plezier ermee en mijn excuses dat je zo lang op dit linkje moest wachten.

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...