zondag 5 januari 2014

Mas de Camille, een parel van een vakantiehuis in Zuid-Frankrijk

Enkele dagen terug beloofde ik jullie - aan het begin van 2014 - dat ik mijn aanbod op mijn blog ruim ging houden. Er houdt me niet alleen veel bezig, ik ben ook in van alles en nog wat geïnteresseerd en ik wil elke dag wel iets bijleren. Gisteren was dat trouwens iets over poedersuiker. Mijn mama maakte samen met mijn nichtje donuts met glazuur en oma Jeannine vroeg zich af waarvan poedersuiker eigenlijk wordt gemaakt. Ik zocht het onmiddellijk op en op internet stond te lezen dat poedersuiker eigenlijk gemalen tafel- of kristalsuiker is. Deze soort wordt heel fijn gemalen (kun je zelf in je blender) en in sommige gevallen wordt er nog zetmeel aan toegevoegd.

Dit gezegd zijnde zal het jullie niet verbazen dat ik toch af en toe ook eens naar vakantie snak. Ik kan genieten van gewoon gezellig thuis zijn, maar minstens één keer per jaar heb ik ook wel nood aan wat meer. Daarom ging ik al een paar keer op zoek naar een vakantiebestemming in één van onze buurlanden. Omdat het vorig jaar een feestjaar was (mama werd 60 en ik 30) trokken we er voor een keer samen op uit. Ook mijn broer, zijn gezin en mijn schoonouders mochten mee :).

Na een lange zoektocht kwamen we uit bij het vakantiehuis Mas de Camille. Het is gelegen in de Provence en meer bepaald in Châteaurenard. Het dorp op zich vond ik helemaal niet gezellig, maar het logement had echt heel wat troeven. 


Het huis biedt plaats aan tien personen, heeft vijf slaapkamers en twee badkamers. Er is ook een nog aparte douche naast de keuken. In sommige slaapkamers staat een tweepersoonsbed, in andere staan er eenpersoonsbedden.


De keuken is uitgerust met een oven, microgolfoven, koelkast, diepvries en wasmachine.


Aangezien het huis eigenlijk uit twee delen bestaat, vind je naast de bovenstaande keuken ook nog een kleinere keuken terug in het huis. Daar is er ook nog een koelkast voor handen zodat je je drank en eten voor 10 personen mooi koel kan houden.

In de tuin is er een mooi en verzorgd zwembad van 10 op 5 meter met daarbij een afdakje waaronder je kan schuilen voor de felle zon. Er zijn ook een aantal ligzetels aanwezig. Het zwembad wordt trouwens twee keer per week schoongemaakt door een ingehuurde firma waardoor je er praktisch nooit vieze beesten in terug vindt.






Naast wat schaduw bij het zwembad vind je ook wat koelte onder het afdak aan het vakantiehuis zelf. Je kunt er tot 's avonds laat heerlijk vertoeven onder de druivelaars. Dankzij een speciaal middeltje van de eigenaar heb je zelfs geen last van vervelende, stekende muggen.



Daarnaast vind je in de tuin ook nog een gasbarbecue, een petanquebaan en een schaduwrijk plekje voor je wagen.



Dit alles ligt op een kleine tien kilometer van Avignon. Daarom heeft niet alleen het huis, maar ook de streek heel wat moois te bieden. De avondmarkt in Châteaurenard zelf zou ik je niet aanraden, maar er is wel een mooi kasteel te bezichtigen.

Andere mogelijke bezienswaardigheden:

Le Colorado Provençal de Rustrel: rode zandrotsen in een prachtig landschap



* Grotten van Thouzon nabij Le Thor: niet zo groot maar ideaal voor een bezoekje met kinderen



Gordes: een prachtig stadje op een heuvel



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...