maandag 10 februari 2014

Een handige herhaling voor het rekenen tot 100

Ik vertelde jullie eerder al dat ik vaak gebruik maak van de site Somprint. Gisteren gebruikte ik de webstek opnieuw voor het maken van een herhaling. Vrijdag gaf ik een toetsje over het onderdeel rekenen tot 100 zonder brug en ik merkte dat heel wat kinderen bepaalde soorten oefeningen nog niet onder de knie hadden. Het gaat hier vooral om oefeningen in de vorm van TE+E, TE-E, TE+TE en TE-TE. Voor mensen die niet begrijpen wat ik bedoel: T staat voor tiental, E staat voor eenheid.

Daarom maakte ik dus een herhalingsblad om dit nog even in te oefenen. De kinderen die deze leerstof al onder de knie hebben, zullen dit normaal heel snel kunnen oplossen. Daarom mogen zij individueel aan de slag. De leerlingen die deze leerstof nog niet beheersen, zullen eerst nog een klassikale instructie van mij krijgen en kunnen daarna de oefeningen ook individueel proberen te maken.


Wil je ook gebruik maken van dit blaadje? Kijk dan hier.

Bronnen:
* http://www.somprint.nl/
* http://www.meerkleurplaten.nl/kleurplaten/tv-film/kleurplaat/geronimo-stilton-4/p/2/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...