zaterdag 15 maart 2014

Aduis, een schat aan werkbladen!

Als leerkracht ga je elke dag opnieuw op zoek naar bruikbaar materiaal. Een deel bedenk je zelf en werk je helemaal op je eentje uit, andere dingen zie je dan weer op het net of merk je op bij een collega. Het is de bedoeling dat je zo veel mogelijk steelt met je ogen en dat heb ik de eerste jaren eigenlijk niet altijd genoeg gedaan. Ik was toen vooral nog bezig met het voorbereiden van mijn lessen en ik dacht eigenlijk niet na over de rest van het klasgebeuren. Tijdens je stages kon je echter al heel veel dingen opsteken waar ik op dat moment niet echt oog voor had.

Daarom dat ik de laatste jaren ruimschoots de schade aan het inhalen ben door te praten met leerkrachten, door Pinterest af te schuimen en de rest van het net te doorploeteren. Een tijdje terug ontdekte ik Aduis, een website met een massa aan werkbladen. Niet alles is bruikbaar en op bepaalde blaadjes staan er niet echt veel oefeningen, maar ze kunnen zeker als basis dienen. Ik ben dan ook eens van plan om alle werkbladen op Aduis te overlopen en er de mijne van te maken. Een werkje die wel weer wat tijd in beslag zal nemen.



Bron afbeelding:
*http://juftessa.jouwweb.nl/handige-sites/www-aduis-nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...