zondag 23 maart 2014

Een ontbijt op school organiseren!

Naast het delen van werkbladen en didactisch materiaal wil ik het ook af en toe eens hebben over andere initiatieven op onze school. Vroeger dacht ik er niet aan om deze dingen hier ook te delen, maar ik ben er zeker van dat ik ook met deze tips mensen kan inspireren.

Daarom wil ik jullie hier kort iets vertellen over ons jaarlijks ontbijt. Sinds een jaar of vier is het zo dat de ouderraad van onze school ergens in maart een ontbijt organiseert. Dit is een heel gezellig samenzijn waar heel wat ouders en kinderen aan deelnemen. De turn- en eetzaal worden wat aangekleed en iedereen wordt op z'n wenken bediend.



Enkele handige details:
* Volwassenen betalen 7, kinderen 5 en kleuters 3 euro.
* De volwassenen krijgen bij het afgeven van hun kaartje een bord met een croissant, een sandwich en een pistolet. 
* Naast het 'basispakket' is er ook nog brood: wit brood, bruin brood en brood met rozijnen.
* Je krijgt maar één sandwich, één pistolet en één croissant, maar brood is er à volonté.
* Als beleg is er confituur, choco, hesp en kaas.
* Als drank is er keuze tussen koffie en fruitsap.
* Voor de volwassenen of kinderen die niet zo van brood houden, zijn er ook cornflakes (en melk).
* Gekookte eitjes en yoghurt behoren ook tot het assortiment.


Bron afbeelding:
*http://www.jeffreys.be/ontbijt.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...