donderdag 20 maart 2014

Het gouden licht van Santa Montefiore

Ik koos na lange tijd nog eens voor een boek van Santa Montefiore. Vroeger las ik wel regelmatig een roman van haar hand, maar de laatste tijd kwam het er eigenlijk niet meer van. Ik verdiepte me de afgelopen weken en maanden in een paar heel dikke boeken en nu had ik wel weer eens nood aan een minder lijvig boek en een iets romantischer verhaal. In de toekomst zullen zeker nog verhalen van deze schrijfster volgen!

Gegevens

Oorspronkelijke titel: A Mother’s Love
Vertaling: Erica Feberwee
Omslagontwerp: Johannes Wiebel, Punch Design, München
Omslagbeeld: Shutterstock
Uitgegeven in: 2013
Aantal pagina’s: 124
ISBN: 978-90-225-6853-8

Flaptekst

Celeste rouwt om de tragische dood van haar zoontje Jack. Als ze hoort dat haar neefje Bruno bij haar komt logeren, betwijfelt ze of ze het wel kan verdragen weer een kind om zich heen te hebben. Maar als Bruno er eenmaal is, kan ze niet anders dan haar best voor hem doen. Ze wil dat hij zich welkom en geliefd voelt, ondanks haar eigen pijn. En wonderlijk genoeg lijkt de jongen meer te weten over Jack dan mogelijk is…

Mijn beoordeling (+)

Een hele tijd terug las ik al een paar boeken van Santa Montefiore. Ik weet wat ze kan en wat ze uit haar pen kan toveren. Op mijn blog is dit het derde boek van haar hand, maar ik las er vroeger nog een paar. Ik moet zeggen dat ik dit boek wel mooi vond, maar zeker geen topper. Ten eerste is het boek heel erg dun en heeft het maar één simpele verhaallijn. Het boek is dus heel erg eenvoudig te volgen en omschrijft het verdriet van een moeder die haar kind verloor. Wederom schreef Montefiore een boek dat heel erg vlot te lezen is en die echt overkomt. Je kunt je immers heel erg goed inleven in het hoofdpersonage. Toch vind ik dat dit boek wat ingrediënten mist. Een goed tussendoortje, maar niet meer dan dat.


Bron afbeelding:
* http://bib.boutersem.be/detail.php?id=104066

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...