zaterdag 29 maart 2014

’t Roodhuis in Rumbeke, West-Vlaanderen

Zoals ik eerder al vertelde gingen we op zondag 16 maart naar het jaarlijkse ontbijt op onze school. Traditiegetrouw aperitieven we achteraf bij iemand thuis en trekken we daarna naar een restaurant. Altijd zoeken we iets nieuws. Soms heel gewoon, de andere keren een tikkeltje chiquer. Dit keer hielden we het sober, maar supergezellig.

Een tijd geleden leerden mijn ouders ’t Roodhuis in Rumbeke kennen en dus trokken we deze keer daar naartoe. Het restaurant ligt niet ver van de autosnelweg en is dus goed bereikbaar. Daarnaast ligt het toch afgelegen genoeg waardoor je er de rust kan opzoeken. De bistro beschikt over een gezellig terras en een mooi speelplein voor de kinderen.  De kaart is uitgebreid en biedt voor iedereen iets lekkers. Zo zijn er frikadellen voor de kids, maar kun je als volwassene ook genieten van een suggestie. De meesten onder ons aten een gevulde aardappel met gerookte zalm, grijze garnalen en scampi’s met zure room. Omdat ik niet zo hou van aardappelen koos ik voor scampi’s in lichte curry met pasta. Ik heb geen foto van mijn bord, maar het was echt heel erg lekker. Soms krijg je enkele scampi’s, wat pasta, weinig groenten en heel veel saus. Nu was mijn bord juist het omgekeerde. De saus was wel nog rijkelijk aanwezig, maar dat was ook zo met de groenten, scampi's en pasta. Ze zullen me hier dus zeker nog terug zien! En op een zonnige dag (als vandaag misschien?!) moet je 't Roodhuis zeker ook eens proberen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...