donderdag 10 april 2014

Een cadeautje voor een leerling

Ik startte dit jaar met een klas van 30 leerlingen, maar dit zullen er maar 28 meer zijn na de Paasvakantie. Eerder was er al een meisje vertrokken en nu verhuist Marie ook naar haar nieuwe school. Deze gebeurtenis konden we niet zo maar voorbij laten gaan en daarom maakte ik een boekje voor haar.

Op de dag dat Marie een kijkje ging nemen op haar nieuwe school maakte ieder kind een mooie tekening. Deze bundelde ik door ze allemaal op een A3-blad te kleven. Met de perforator maakte ik gaatjes in elk blad en ik trok er een lint door. Op de ommezijden van de tekeningen kleefde ik een paar foto's.




Het boekje met tekeningen voorzag ik van een mooie kaft. Ik kreeg enkele handige tips van Majella van Made by Mazella en maakte er een gouden map van. Een groot karton werd in twee geplooid en voorzien van goudfolie. Ik drukte op de computer MARIE af en sneed dit uit bijpassend inpakpapier.

Aan de binnenkant stak ik twee rode A3-bladen om het witte karton te bedekken. Daarop kleefde ik een klasfoto en liet ik de kinderen hun naam schrijven. Ikzelf schreef ook een boodschap aan Marie.



Ik hoop dat Marie er heel erg blij mee was! We zullen ze alleszins missen na de vakantie! Ik wens ze dan ook heel veel succes op haar nieuwe school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...