dinsdag 15 april 2014

Laat me los van Anja Feliers

Heel regelmatig neem ik een kijkje op Kims leeshoekje. Ik volg haar blog nu al een tijdje en het lijkt erop dat wij wel enkele raakvlakken hebben. We kennen elkaar eigenlijk niet, maar uit onze korte berichtjes naar elkaar is wel gebleken dat wij over bepaalde zaken hetzelfde denken. Daarom vind ik het ook boeiend om haar mening over een boek te lezen. Op die manier leerde ik Anja Feliers kennen. Ik had nog nooit over deze schrijfster gehoord terwijl de recensies op het net er niet om liegen. Dit is blijkbaar een topauteur. Ik moest daar het fijne van weten en nam in de eerste week van de Paasvakantie Laat me mos ter hand.

Gegevens

Uitgegeven in: 2012
Uitgeverij: Manteau
Omslagontwerp: Wil Immink
Aantal pagina's: 298
ISBN: 978 90 223 2762 3

Flaptekst

Tijdens een feestje ziet Kathleen een vroegere schoolvriendin terug. Deze vertrouwt haar toe dat haar man Alex al jaren lijdt onder een angstpsychose, die zulke proporties heeft aangenomen dat het haar huwelijk langzaam maar zeker ruïneert. Ze vraagt Kathleen, die psychologe is, haar en haar man te helpen.
Kathleen gaat hierop in, maar al snel blijkt dat ze een hele klus heeft aan Alex. Iets uit het verleden domineert zijn leven en ondanks zijn schreeuw om hulp kan, wil en durft hij Kathleen niet in zijn ziel te laten kijken. Wat bezwaart Alex? Waarom is hij zo overbeschermend voor zijn dochter? Welk geheim draagt hij met zich mee dat zijn ondergang zou kunnen betekenen? Kathleen ziet de ernst van de situatie in. Als ze Alex wil helpen heeft ze geen tijd te verliezen.

Mijn beoordeling (++)

Het was de allereerste keer dat ik een boek van deze Belgische schrijfster las en ik moet zeggen dat dit boek me wel erg beviel. Het is geen werk dat ik heel lang ga onthouden of nog een tweede keer zal lezen, maar daar bedoel ik eigenlijk niets slechts mee. In het genre 'thrillers' is dit toch een van de betere boeken die ik de afgelopen jaren las. Het houdt je in de ban en eigenlijk weet je een dertigtal bladzijden voor het einde nog steeds niet helemaal hoe het boek zal aflopen. Anja Feliers begint het boek ook meteen op pagina 1. Daarmee bedoel ik dat je helemaal geen lange intro hoeft te doorploeteren. Van begin tot eind is dit een vlot geschreven, spannend verhaal. 


Bron afbeelding:
* http://www.jongerenplaneet.com/v3/?q=node/3890

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat deze auteur je ook bevalt. :-)
    Het is en blijft toch mijn lievelingsauteur wat Vlaamse thrillers betreft. Waarschijnlijk ook wel omdat ze niet uit het vaatje "politie" tapt, daar hebben we er al genoeg van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er intussen ook al een paar gelezen. Wat ben ik steeds blij met je tips! :)

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...