zaterdag 19 april 2014

Opnieuw Miss Aiesj op het menu, maar dan een klein beetje anders

Ik liet jullie hier al kennis maken met Miss Aiesj en ik wil het nog eens over deze madam en haar overheerlijke recepten hebben.

Vers eten draag ik nog altijd hoog in het vaandel, maar het probleem is dat er hier de laatste tijd echt wel heel erg weinig tijd overblijft om te koken. De taken zijn hier verdeeld waarbij ik het menu samenstel en de inkopen doe, waarna mijn vriend aan de slag gaat en van de ingrediënten een lekker geheel maakt. Het is niet dat ik niet wil koken hoor, maar ik heb er echt te weinig tijd voor. Ik weet dat ik een pak meer tijd nodig heb dan mijn wederhelft en die tijd stop ik elke dag opnieuw in mijn klas en andere huishoudelijke taken.

Daarom ook dat ik soms het net afzoek naar recepten. Zo eten we eens iets anders dan die dagdagelijkse combinaties als worst met appelmoes, biefstuk en frietjes en wortels met een kotelet.

Op Miss Aiesj vond ik een ovenschotel met bloemkool. Wij eten bloemkool eigenlijk altijd met aardappelen, maar blijkbaar kan het ook met pasta. Je hebt zo van die vaste ideeën die je zelf niet durft te doorbreken, tenzij je een recept van iemand anders achter de hand hebt. Ik weet het, dat klinkt misschien onnozel, maar ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn die er zo over denken.

Bon, ik kwam dus uit bij bloemkool met pasta...

Bron: Miss Aiesj

Wat mij zo aansprak in dit recept is de combinatie van bloemkool, pasta en kerstomaten. Dit zijn namelijk drie dingen waar ik erg van hou.

Het is niet mijn bedoeling om hier het recept van Miss Aiesj over te nemen dus daarom verwijs ik naar haar pagina. Het enige wat ik er nog bijvoegde, waren een paar gekookte eitjes. Dit heb ik van mijn mama geleerd want die voegt dit namelijk toe in een ovenschotel met bloemkool en ham (maar dan zonder pasta en kerstomaatjes).

Bij mij zag de schotel er als volgt uit:


Een minder goeie foto, maar een supergeslaagde schotel! Smakelijk eten en geniet van het Paasweekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...