donderdag 8 mei 2014

Een eigen gedicht

Leven... dat is voor mij hetzelfde als dromen najagen. Dat is mijn drive, mijn motivatie, mijn drijfveer... kortom mijn leven.

Voor het ogenblik moeten de hobby's even plaats maken voor onze verbouwingen, mijn werk en het huishouden, maar er komen wel weer andere tijden aan. Tijden waar ik dan zal schilderen, naaien, koken, tekenen, lezen, schrijven,... Eén droom is immers om zelf een boek te maken en daar eigenhandig de illustraties bij te maken.

Jaren geleden begon ik eens met wat kindergedichten op papier te zetten, maar ik deelde er hier eigenlijk nog maar eentje. Dat was die rond carnaval. Het werd dus meer dan tijd om er nog eens eentje te delen. Misschien kun je het gedicht wel gebruiken in je klas.


De kip van oma

Fientje is oma’s allerliefste kip,
met haar mooie kleuren
is ze ook heel hip.

Elke morgen kakelt ze vrolijk en blij
dan weet oma,
daar komt weer een ei!

Fientje maakt eigenlijk altijd veel kabaal,
maar ze legt dan ook
de meeste eitjes van allemaal.

De andere kippen vragen soms:
hoe doe jij dat toch?
Fientje kakelt dan troostend:
dat lukt jullie ook wel nog.

Kakel elke dag zo luid je maar kan,
dan wordt oma ook van jullie
een hele grote fan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...