woensdag 7 mei 2014

Tafel van 1 met oplossingen

Vandaag horen jullie mij iets later dan anders, maar het is hier behoorlijk druk. Het BLIJFT druk heb ik de indruk :). Straks boodschappen doen en zorgen voor eten voor mijn wederhelft. Intussen wel nog een paar kaartjes afgewerkt die ik met jullie wil delen. Hier liet ik jullie al weten dat ik ook tafelkaartjes mét oplossingen wil maken omdat ik die dan op de banken van de kinderen kan bevestigen.

Ik maakte intussen al de volledige tafel van 1 en kan die dus met jullie delen.


Naast de kaartjes voor de maaltafel, maakte ik ze uiteraard ook voor de deeltafels.


Ik gebruikte dezelfde tekeningen als die van op mijn kleine wandplaten. Het is zo dat ik sinds kort begonnen ben met de 1-minuut-test voor elke tafel. Dit houdt in dat elke tafel afzonderlijk aan bod komt. Wanneer de kinderen (minstens) 20 oefeningen in 1 minuut kunnen maken, verdienen ze een stempel op het blad voor de tafelkampioen. Dit blaadje vind je hier en ziet er als volgt uit...


Op die tests valt het soms op dat kinderen een fout maken tegen een welbepaalde tafel en die fout steeds opnieuw maken. Dan is het handig om het bijpassende kaartje een tijdje op hun bank te kleven.

Wil je gebruik maken van de kaartjes van de tafel van 1 of je wil met het stempelblad aan de slag? Kijk dan hieronder.

Tafel van 1
De tafelkampioen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...