zondag 18 mei 2014

Vijftig tinten vrij, het laatste deel van de trilogie

Nadat ik het eerste en tweede deel las, wilde ik natuurlijk graag het einde van het verhaal tussen Anastasia Steele en Christian Grey weten. Daarom ontleende ik een aantal weken geleden 'Vijftig tinten vrij', het laatste deel van de trilogie van E.L. James.

Gegevens

Uitgegeven in: 2012
Uitgeverij: Prometheus
Oorspronkelijke titel: Fifty Shades Freed
Vertaald door: Uitgeverij Prometheus en Textcase, Utrecht
Omslagontwerp: DPS
Foto omslag: iStockphoto
Aantal pagina's: 606
ISBN: 978 90 446 2186 0

Flaptekst

Toen Anastasia Steele de gedreven en getraumatiseerde zakenman Christian Grey voor het eerst ontmoette, ontvlamde er een sensuele affaire die hun beider levens voorgoed zou veranderen. Ana wist altijd al dat het niet gemakkelijk zou zijn om van Christian Grey te houden, maar nu zorgt hun relatie voor allerlei onvoorziene uitdagingen. Zo moet Ana leren omgaan met Christians extravagante levensstijl zonder haar eigen integriteit of onafhankelijkheid te verliezen, en moet Grey zijn dwangmatigheid zien te bedwingen en de gruwelen uit zijn verleden gaan accepteren. Nu ze eindelijk samen zijn, leven ze in een wereld vol liefde, passie, intimiteit, rijkdom en eindeloze mogelijkheden. Maar juist op het moment dat ze het geluk in handen lijken te hebben, dreigt het noodlot Ana's zwartste nachtmerries werkelijkheid te maken.

Beoordeling (+/++)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me eigenlijk door dit boek heb moeten worstelen. Misschien denk je dan wel bij jezelf: 'Waarom stop je dan in godsnaam niet?' Maar ik moet zeggen dat ik heel zelden een boek halverwege wegleg. Dit boek is het lijvigste exemplaar van de trilogie en je hebt dan ook vaak het gevoel dat het verhaal wat mag opschieten. Anderzijds is het zo dat de spannende scenes dan weer in een paar bladzijden voorbij zijn. Ik noem dit boek een behoorlijke roman, maar niet meer dan dat. Op den duur heb je het ook wel gehad met die seks en heb je de neiging om die stukken over te slaan. Vrij realistisch is het niet om drie keer per dag met elkaar in bed te duiken ;). Een ideaal tussendoortje dus op een mooie lentedag als vandaag, maar werk dat ik geen tweede keer ga lezen.


Bron afbeelding:
* http://www.bol.com/nl/p/vijftig-tinten-vrij/9200000002310827/


Fijne zondag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...