maandag 16 juni 2014

Rabarber als groente

Lezers die hier vaker langskomen, weten dat ik enorm van rabarber hou. Ik postte ooit als eens een rabarbertaart, maar ik wil het nog eens over een andere mogelijkheid met rabarber hebben. Wij eten dat hier ook als groente zoals appelmoes.

Heel lekker en zeker een ontdekking voor alle zoetekauwen onder ons. Het houdt echt niet veel in om dit klaar te maken. Ik neem 250 gram per persoon en doe daar telkens één vijfde suiker bij. Hier zijn we met twee dus dit maakt 500 gram rabarber en 100 gram suiker. Gewoon een beetje laten trekken zodat de suiker smelt en daarna opkoken. In een kwartiertje heb je een overheerlijke groente. Ik combineer het hier nogal vaak met gehaktballetjes en gebakken aardappeltjes.

Wat overbelicht, maar dus rabarber + suiker

Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...