vrijdag 6 juni 2014

Schrijfbundel voor differentiatie

Eerder deze week liet ik al mijn bundel voor schrijfmotoriek en hoofdletters zien. De eerste zou ik in november-december inzetten, die voor de hoofdletters in maart-april. In de andere periodes van het jaar wil ik gebruik maken van een schrijfboekje voor differentiatie. In de werkschriften van de methode D'haese en ook in de dagelijkse opdrachten zijn er altijd dingen omtrent schrijven die je opvallen. Dat wil zeggen dat kinderen bijvoorbeeld een letter verkeerd verbinden of blijvend problemen hebben met het correct schrijven van een woord. Het is dan de bedoeling om dit woord of die verbinding wat extra te gaan oefenen in het boekje differentiatie.

Dit boekje zet ik in september onmiddellijk in. Ik voorzie tien identieke blaadjes. Het prentje in de rechterbovenhoek komt overeen met de figuur op het voorblad van de bundel. De voorbladen maakte ik eerder al eens en vind je hier. Uiteraard kun je dit boekje zo dik maken als je wil, maar ik ondervind dat kinderen het soms uitdagender vinden als het boekje niet al te veel blaadjes bevat.


Het is dan de bedoeling om dit boekje te blijven gebruiken en eventueel een tweede (januari-februari) en een derde (mei-juni) te maken.

Wil je dit boekje of het voorblad ook gebruiken? Klik dan hier en hier.


Bron afbeelding:
* http://www.bigstockphoto.com/nl/search/cartoon-animals/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...