woensdag 13 augustus 2014

De Vogezen, een waar paradijs voor wandelaars en vogelliefhebbers

De voorbije jaren trokken we een paar keer naar het Zuiden van Frankrijk, maar dat zagen we deze zomer niet zitten. Aangezien zowel mijn wederhelft als ik behoorlijk vermoeid waren van het voorbije werkjaar ging ik rond Nieuwjaar op zoek naar een mooie camping wat dichter bij huis.

Zo kwam ik bij Camping Domaine des Messires terecht. Ik zag ergens op tv reclame over Vancansoleil en op hun site ging ik per regio op zoek naar een geschikte vakantieplaats. Wij trekken meestal naar een camping, maar huren daar wel een stacaravan. Ik hou immers niet zo van die sanitaire blokken :). Wellicht weer een rare hersenkronkel van mij, maar zo is het nu eenmaal.

Op Domaine des Messires kan je naast stacaravans ook tenten huren. Die zien er echt piekfijn uit en worden zeker grondig gepoetst. Uiteraard kun je ook in je eigen caravan of tent slapen.

Pro's
* Heel erg rustig!
* Mooi en groot meer met een klein stukje zandstrand.
* Supervriendelijke uitbaters.
* Schaduwrijke campingplaatsen.
* Je kunt brood en koffiekoeken bestellen. Ook verzoekjes zoals verjaardagstaarten zijn mogelijk.
* Adembenemende omgeving
* Terrein met net voor volleybal, netbal, badminton,...
* Speelpleintje
* Pingpongtafel
* Behoorlijke zaal waar spelletjes gespeeld kunnen worden en waar er Wifi beschikbaar is.
* Heel wat supermarkten in de buurt (op ongeveer 5 km)

Contra's
* Weinig toeristische 'attracties' in de omgeving
* Misschien voor sommige gezinnen wat té rustig
* Geen winkeltje op de camping

kleine waterval van Tendon

grote waterval van Tendon
te huren tent

speelterrein voor jong en oud















groot en proper meer















links het kleine zandstrand

Bron:
* http://www.domainedesmessires.com/nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...