zondag 17 augustus 2014

Herfstlied van Simone Van der Vlugt

Tijdens ons weekje in de Vogezen leerde ik ook weer een nieuwe schrijfster kennen. Zo las ik ‘Herfstlied’ van Simone Van der Vlugt. Via Kims Leeshoekje leerde ik deze auteur kennen en ik moet zeggen dat de boeken van deze Nederlandse dame mij ook wel bevallen.

Gegevens

Uitgegeven in: 2009
Verspreiding door België: Veen Bosch & Keuning uitgevers n.v., Wommelgem
Omslagontwerp: Roald Triebels, Amsterdam
Omslagillustratie: Studio MPM/Photonica/Getty Images
Aantal pagina’s: 276
ISBN: 978 90 414 1400 7 (gebonden) – 978 90 414 1292 8 (paperback)

Flaptekst

Als journaliste voor de cultuurpagina van het Leidsch Dagblad heeft Nadine het prima naar haar zin, maar eigenlijk zou ze het liefst schrijfster worden. Net als ze erin slaagt een uitgever voor haar werk te interesseren, wordt Leiden opgeschrikt door de moord op een jonge vrouw.
Samen met haar collega’s zit Nadine boven op het nieuws, waar ze steeds eer bij betrokken raakt. Als de vermoorde vrouw uiterlijk een sterke gelijkenis met Nadine blijkt te vertonen, kan ze de gebeurtenissen niet meer als toeval afdoen en beseft ze dat zij en haar zestienjarige dochter Mariëlle gevaar lopen. Vooral als de moordenaar meer slachtoffers maakt, die allemaal in Nadines omgeving verkeren.

Mijn mening (++)

‘Herfstlied’ leest als een trein en is spannend, zonder meer. Daarmee wil ik zeggen dat de spannende scènes misschien op één hand te tellen zijn, maar doorheen het boek word je wel steeds nieuwsgieriger naar de identiteit van de moordenaar. Het verhaal is anders dan anders omdat de moordenaar in bepaalde hoofdstukken ook aan het woord komt. Zo kom je ook iets meer te weten over het verleden van dat ‘onmens’. Het boek beviel me echt en dus komt deze schrijfster in de toekomst zeker nog eens aan bod op mijn blog.


Bron:
*http://www.youngadultbooks.nl/lezen-voor-je-lijst/hiltsjes-top-5-lezen-voor-de-lijst/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...