zaterdag 27 september 2014

Iets eenvoudigs vandaag...

Elke maand geef ik de kinderen een andere plaats. In september zet ik de leerlingen per nummer, maar vanaf oktober ga ik wat strategischer te werk. Normaal gezien maak ik gewoon een planning op een kladblaadje, maar ik zou het dit jaar anders willen aanpakken. Ik heb een eenvoudig sjabloon gemaakt met een tabel. Daarin zal ik de namen schrijven. Op die manier kan ik elke maand zo'n blaadje invullen en kan ik ze makkelijk bewaren. De bedoeling is ook om er op toe te zien dat de kinderen niet altijd in dezelfde rij zitten of niet altijd naast dezelfde klasgenootjes.

Uiteraard ziet jullie klasschikking er misschien anders uit, maar je kunt de tabel makkelijk aanpassen of enkele hokjes arceren. Ik geef jullie hier gewoon een voorbeeld.



Ik wil bij mijn schikking in oktober ook met een aantal zaken rekening houden. Ten eerste zet ik de kinderen die veel aandacht nodig hebben graag vooraan. Daarnaast wil ik ook rekening houden met de voor- en achterburen. Kinderen gaan immers leesgroepjes moeten vormen met die buur. Maar daar vertel ik je later zeker nog meer over. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...