vrijdag 26 september 2014

Kinderen leren vingerhaken

De laatste tijd is het 'loomen' heel erg in. Echt zot wat (jonge) kinderen daar allemaal mee maken. Doorheen het schooljaar zou ik deze activiteit misschien ook willen introduceren in het hoekenwerk, maar ik dacht eerst aan vingerhaken. Dit lijkt me niet zo moeilijk, maar toch plezant voor de kinderen.

Via Youtube kwam ik op een duidelijk video terecht en die wil ik graag aan de kinderen tonen. Ze kunnen de video ook gebruiken tijdens het vingerhaken zelf. Eens de kinderen zo'n werkje hebben gemaakt, kunnen ze er ook eentje in hun bank bewaren. Op die manier kan dit ook als extra werk dienen tijdens de wero- of muzolessen.


Misschien is het leuk om het bandje achteraf aan iemand cadeau te doen. Dat kan aan een vriendje van de klas, maar uiteraard ook aan iemand anders.


Bron:
* https://www.youtube.com/watch?v=tWK3Y0V-DRk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...