maandag 22 september 2014

Wandplaat voor inhoud!

Een paar weken terug toonde ik jullie hier drie wandplaten voor rekenen. Ik maakte er al eentje voor 'groter dan', een voor 'kleiner dan' en eentje voor meten.

In de eerste weken van het schooljaar komt naast meten echter ook inhoud en wegen aan bod. Daarom maakte ik nu ook al een wandplaat voor liter of inhoud.


Dit is de basis. Later komen er uiteraard nog meer rond dit thema. Ik vind het nu echter heel belangrijk dat kinderen heel vaak 'geconfronteerd worden' met de termen liter en centiliter en met het feit dat 1 centiliter 100 keer in een liter kan.

Wil je deze wandplaat ook graag gebruiken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...