zondag 7 september 2014

Wandplaten voor rekenen

Vorig jaar maakte ik mijn werk van de wandplaten rond de maal- en deeltafels, maar ik moet zeggen dat ik er ook nog enkele andere rond rekenen wilde.

Het was de bedoeling om in de vakantie al mijn lessen voor te bereiden en dan telkens een wandplaat te maken als ik dat nodig achtte, maar met die schilderwerken heb ik natuurlijk niet al te veel lessen kunnen uitwerken. Daarom werk ik nu stap per stap en zal ik af en toe tussendoor een wandplaat maken en voorstellen.

Vorige vrijdag maakte ik er eentje voor < en > en rond meten (1 meter).

















Bron:
* file:///C:/Documents%20and%20Settings/Leraars.BASISSCHOOL/Mijn%20documenten/Downloads/Kleiner_dan,_groter_dan_(pacman_+_draakje).pdf

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik zag ergens zo'n voorbeeld en maakte er mijn eigen wandplaat van :). Indien je ze wenst te gebruiken, kun je de wandplaat vanaf vandaag gratis downloaden via een linkje.

      Verwijderen
  2. Via welke link kan ik deze wandplaat downloaden. Leuk gedaan !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boven de afbeeldingen (in de tekst) staan er twee linkjes in de tekst. Gewoon op klikken en het zou moeten lukken. Is dat niet zo, laat dan hier je e-mailadres achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com. Dan stuur ik ze je door!

      Verwijderen
  3. Op de link staat het teken bij "groter dan" verkeerd. Op de afbeelding hierboven staat ze wel juist.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast bedankt voor deze wandplaten!
    Per toeval geen platen van evenveel/niet evenveel?

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...