dinsdag 7 oktober 2014

Moeilijke kleurplaten

Zoals jullie wel al weten, heb ik graag wat extra opdrachten klaar liggen. Op die manier hoeft er nooit een leerling met zijn of haar vingers te draaien en dat komt de sfeer in je klas ten goede. Van het moment kinderen niets meer te doen hebben, beginnen ze dingen uit te steken die niet mogen of ze beginnen te praten. Met die extra opdrachten probeer ik dat te vermijden.

Zo heb ik voor taal, rekenen en schrijven extra boekjes, maar het is de bedoeling om ook voor de andere lessen iets te voorzien. Voor wero zou ik in de toekomst nog graag een boekje maken, maar voor de muzische lessen voorzag ik een paar weken geleden een aantal kleurplaten. In heel wat klassen wordt er met mandala's gewerkt, maar dat vind ik een beetje afgezaagd. Daarom ging op zoek naar een aantal moeilijke kleurplaten. Op zich is dit misschien ook geen grote uitdaging, maar ik wil het toch even proberen met deze extra opdracht. Uiteraard zijn al jullie tips meer dan welkom!

Met moeilijke kleurplaten bedoel ik het volgende:


Via Pinterest en het net vind je heel wat mogelijkheden. Ik deel ze hier niet omdat ze niet van mijn hand zijn. 

Ik maakte meteen ook een voorblad voor mijn bord. Kinderen hoeven dan niet onnodig te vragen of ze mogen kleuren, ze zien of het mag als het voorblad aan het bord uithangt. 


Het is de bedoeling om later nog een andere opdracht te voorzien zodat kinderen niet altijd tegen hun zin moeten kleuren. In principe kunnen ook de raadsels in de muzische lessen worden ingeschakeld.

Wil je het voorblad voor je bord ook graag gebruiken? Klik dan op de volgende link.


Bron:
* http://www.pinterest.com/pin/96968198199199995/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...