dinsdag 30 december 2014

Anders, maar daarom niet slecht!

Misschien is de volgende tekst een goeie insteek voor 2015. Een duidelijke boodschap voor de kinderen, maar zeker ook voor onszelf. Goede voornemens zijn nu eenmaal op z'n plaats aan de vooravond van een nieuw jaar.

Vader God,
kijk eens hoe verschillend we allemaal zijn:
de een heeft zwarte haren, de andere blonde.
De een heeft een wit vel, de andere is bruin.
Iemand heeft blauwe ogen, iemand anders bruine.
De een zwijgt veel, de ander praat de hele tijd.
De een geeft snel toe, de andere houdt altijd aan zijn eigen mening vast.
Het is een wonder hoe verschillend we zijn!
Toch zijn we allemaal kinderen van jou.
We danken jou voor die verschillen,
want zo is onze wereld helemaal niet saai.
Maar we vragen jou ook om ons te helpen.
Want soms is het niet gemakkelijk om lief te zijn
voor iemand die helemaal anders is dan ik.

Waar ik deze bezinningstekst vond, weet ik niet meer. Ik heb hem al een hele tijd in mijn gebedsdoos zitten en toen hield ik jammer genoeg nog geen bronnen bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...