zondag 28 december 2014

Educaplay!

Een paar dagen geleden kreeg ik een berichtje naar aanleiding van mijn post rond links. Deze juf wilde graag haar webstekje voorstellen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ten eerste kende ik de site niet, ten tweede ontdekte ik ook Educaplay. Ik schuim nochtans al geruime tijd het net af en nog nooit kwam ik een van beide tegen.

Laat ik me even de 'De wijze uiltjes' voorstellen. De site draait rond het tweede leerjaar, maar is zeker ook inzetbaar in het derde. Er staan allerlei oefeningen op die aansluiten bij de gebruikte methodes. Voor taal is dat 'Kameleon', maar uiteraard zijn het ook goeie oefeningen voor kinderen die met andere handleidingen werken. Intussen staat de link ook tussen mijn andere blogs en websites rond het onderwijs op mijn nieuwe tabblad. Surf gerust eens rond, je zult - net als ik - aangenaam verrast zijn.


Maar hiermee houdt het nog niet op. Intussen mailde ik al een paar keer met de dame achter deze leuke oefensite en het blijkt dat alle oefeningen zelf werden gemaakt! Daarom vind ik ze ook zo goed. Ze zijn op maat en ze oefenen juist dat wat nodig is. Deze computerspelletjes zijn ideaal voor een tussendoortje of voor het hoekenwerk. Blijkt nu dat wij ook zelf oefeningen kunnen maken en dit met Educaplay. Wanneer je de naam van dit programma intikt op Google vind je trouwens een handleiding in PDF (in het Nederlands) wat uiteraard heel handig kan zijn. Ik ga er zeker in de toekomst mee aan de slag en dan laat ik jullie zeker mijn oefeningen zien.

Blijf Gietjes Corner dus zeker in de gaten houden (en delen!) :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...