woensdag 3 december 2014

Doelen spelling - laatste keer!

Jullie weten al een hele tijd dat ik nogal veel projecten in één keer aanpak. Soms kan dat tot fantastische creaties leiden, maar meestal resulteert dat in een hele hoop onafgewerkte dingen en een warhoofd van hier tot in Tokio :). Een hele tijd terug vond ik dat al een werkpunt voor mezelf en dus vat ik - wellicht al voor de tiende keer - de koe bij de horens.

Een hele tijd terug postte ik op mijn blog al een aantal dingen rond spelling. Zo gaf ik jullie een overzicht van de algemene doelen spelling, maakte ik een tabel met de doelen van Kameleon 2 en schreef ik ook een overzicht met de specifieke doelen.

Om projecten af te werken en volgend jaar misschien wat meer vrije tijd te hebben, maakte ik nu nog een allerlaatste overzicht. Ik zette de specifieke doelen van de eerste graad (voor het katholiek onderwijs) nog eens allemaal netjes op een rij. Misschien vragen jullie zich af waarom dit nodig is... Wel, wij moeten sinds vorig jaar onze agenda op het net maken en dit met iOmniwize. Het is de bedoeling dat wij van elke les een fiche maken en daaraan doelen koppelen. In die concordantielijsten die je in je handleiding vindt, staan er altijd een hele resem doelen per les en het is de bedoeling dat we die leren beperken. Op die manier vallen ze ook later ook veel makkelijker te evalueren (want we pakken de eerstkomende schooljaren ook ons rapport aan).

Bij deze dus een (stukje van het) overzicht van welke doelen er in het eerste en tweede leerjaar aangepakt moeten worden. De cursieve doelen hoeven niet gerealiseerd te worden tegen het einde van het schooljaar, maar er moet wel een aanzet gegeven worden.



Wens je dit overzicht ook te gebruiken? Klik dan snel op volgende link.

Ik probeer echt eens werk te maken van die uitpuilende mailbox dus geen paniek als je de laatste tijd geen reactie op jullie mailtjes kreeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...