zaterdag 6 december 2014

Nieuwjaarsbrieven knutselen!

Een hele tijd geleden ging ik op zoek naar een goeie nieuwjaarsbrief. In een tweede leerjaar vind ik dat niet zo simpel. De tekst had ik al en vind je zeker op mijn blogje terug, maar ik wilde een originele knutsel vinden. Twee jaar geleden maakte ik al een brief, maar die vond ik niet echt geslaagd. Ik betaalde immers ook 50 euro aan papier en dat vond ik een beetje overdreven. De resultaten vielen daarna ook zelfs nog wat tegen waardoor ik wist dat ik het de volgende keer eenvoudiger moest houden.

Ik vond een aantal voorbeelden op het internet en ik moet zeggen dat de volgende meteen in het oog sprong.


Deze werkjes vond ik op de site van Tekenen en zo en werden door kinderen van 12 jaar gemaakt. Ik denk dat dit misschien ook met mijn groep haalbaar moet zijn. Oké, de resultaten zullen misschien wel iets eenvoudiger zijn, maar met een goeie instructie moeten de kinderen volgens mij in staat zijn om een mooie nieuwjaarsbrief te maken.

Ik heb echter één probleem. Ik ging op zoek naar vloeipapier, maar zowel in de AVA als in Lucas Creativ vond ik alleen maar roze en wit papier. Daarom mijn oproep! Is er iemand die weet waar ik vloeipapier op de kop kan tikken? Of misschien is er een lezer die dat thuis heeft en die mij uit de nood wil helpen. Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :).

Fijn weekend!

9 opmerkingen:

  1. Bij baert of marsival kan je dit bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gewoon met zijdepapier gedaan en dankzij wat tips via FB is het me gelukt. Toch bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Geen vloeipapier gebruikt, maar zijdepapier met heel veel water :). Toch bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  3. Kan je dit ook niet met crêpepapier doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik niet, nog niet uitgetest. Maar zijdepapier is heel makkelijk te vinden. Makkelijker dan vloeipapier :).

      Verwijderen
  4. Ik vind ze prachtig! Hoe maak je deze? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is dit dan goed gelukt in het tweede leerjaar?

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...