dinsdag 6 januari 2015

Kaartjes voor positietabel

Door zodanig vaak door mijn berichten op mijn blog te ploeteren merk ik dat er bepaalde zaken zijn die ik nog niet met jullie heb gedeeld. Het zijn niet meteen de spectaculairste materialen, maar wel dingen die ik vaak in mijn klas gebruik.

Zo hangen de kaartjes van de positietabel vaak samen met het MAB-materiaal aan het bord. Ik maakte ze even groot als al mijn andere kaartjes en ik drukte ze in een bijpassend kleur af. Ik keek daarvoor naar het rekenboek Kompas, maar uiteraard kunnen ze bij jullie in een ander kleurtje geprint worden.


Een afzonderlijke foto heb ik niet (en wellicht daarom dat ik ze niet eerder toonde), maar je ziet ze onderaan in het midden op bovenstaande afbeelding. De E werd in het geel afgedrukt, de T in het groen, de H in het blauw en de D in het rood. De D hebben we nog niet nodig in het tweede, maar ik maakte ze eigenlijk voor het derde leerjaar.

Wil je deze kaartjes ook graag gebruiken? Klik dan op deze link.

1 opmerking:

  1. Hoi Gietje,

    Bedankt voor je leuke werk!
    Zou jij ook die documentjes hebben van honderdtallen, tientallen en eenheden ... ik bedoel dan de vlakken, staafjes en blokjes?

    Bedankt!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...