woensdag 21 januari 2015

Weer een site ontdekt!

Op het net kom ik heel vaak dingen tegen, maar vroeger vond ik ze achteraf nog nauwelijks terug. Dat werd dan een gevloek en een gezucht om toch maar weer die ene site op het scherm te toveren terwijl dit soms heel wat tijd in beslag nam. Daarom vind ik Pinterest en mijn tabblad Links zo fijn. Met één of enkele muisklikken ben ik waar ik moet zijn en dat komt mijn gemoedsrust wel ten goede.

Dit weekend toonde ik jullie het stempelboekje voor de tafels en daar wil ik uiteraard een diploma aan koppelen. Sommige leerkrachten werken met één diploma voor alle tafels, maar ik zou mijn kinderen willen motiveren om er tien te verzamelen. Op die manier krijgen kinderen die het moeilijker hebben met het automatiseren toch ook minstens een paar diploma's.

Er zijn er een aantal te koop via internet, maar uiteraard hou ik ervan om zelf iets te maken. Zo kwam ik terecht bij de site Diplomamaker. Ik hoorde er nog nooit van en kwam hem ook nog niet eerder tegen, maar ik vind het wel een handig ding. Je kunt er alle kanten mee uit en je kunt er zelfs eigen foto's of afbeeldingen aan toevoegen. Er is plaats voor een aantal zinnen en ook de rand van je diploma kun je van een mooi kader voorzien.


Uiteraard ging ik er al mee aan de slag en ik maakte ik er mijn eigen diploma's van, volledig in Geronimostijl :). Ben je benieuwd naar het resultaat? Hou dan Gietjes Corner deze week zeker in de gaten! De diploma's stel ik dan ook weer helemaal gratis ter uwer beschikking!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...