dinsdag 17 februari 2015

Nieuwe klankkaartjes!

Een hele tijd terug toonde ik jullie hier al eens mijn klankkaartjes. Ik gebruik ze bij de kinderen die problemen hebben met een welbepaalde letter of lettercombinatie. Bij herhaaldelijke fouten wordt het kaartje op de bank geplakt zodat ze de klank steeds voor zich zien. Na een tijdje wordt het kaartje dan weer verwijderd zodat de kinderen het verder zonder hulp kunnen automatiseren. Soms gebeurt het dat ik het opnieuw moet bevestigen, maar meestal vergeten de kinderen het NOOIT meer :).

Er bestonden al een aantal kaartjes die ik deze vakantie nu verder wil aanvullen. Hier zie je de oude, ik maakte er nu voor de f en v.



In de toekomst wil ik er ook nog voor de z en s, de p en b, de aai, de ooi, de oei, de eeuw en de ieuw. Ik denk dat ik de meeste moeilijke klanken dan voor handen heb. Moest je nog aanvragen hebben, zet die dan gerust hieronder!

Wil je alle klankkaartjes die ik tot nu toe maakte ook gebruiken? Kijk dan snel even hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...