maandag 23 februari 2015

Extra taakje in de vorm van optellen en aftrekken tot 20

Een hele tijd geleden toonde ik jullie hier al eens mijn rode kan beter-bonnen. Je kon ze tot nu toe nog niet downloaden, maar daar komt vandaag verandering in. Als je op de link hierboven klikt, kun je alles meteen downloaden. De linkjes naar Google Drive staan helemaal onderaan het bericht.

Maar daar wilde ik het vandaag eigenlijk niet echt over hebben. Het gaat erom dat kinderen een extra taakje krijgen bij een rode bon. Vroeger gebeurde het op onze school nogal vaak dat kinderen toertjes tijdens de speeltijd moesten wandelen als straf. Ik vind dit niet erg zinvol waardoor ik drie extra taakjes heb voorzien. Vandaag deel ik er eentje, de andere volgen de komende dagen/weken.

Bij de eerste taak moeten de kinderen hun brugsommen gaan oefenen. Ik maakte gebruik van Somprint en plakte een aantal kolommen op een blaadje.


Uiteraard kun je de oefeningen ook aanpassen. Je kunt er tafels over plakken, maar ook oefeningen tot 100 of tot 1000. 

Wil je dit blaadje ook gebruiken? Kijk dan snel hier. Je zult merken dat er heel veel kinderen zelfs de mag-kolom maken en volgens mij is dit toch veel zinvoller dan een rondje op de speelplaats lopen :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...