maandag 2 februari 2015

Versiering op ons schoolfeest!

Afgelopen zaterdag vierden wij ons jaarlijks schoolfeest. Om de twee jaar is dit met optredens en daartussen is er een editie met een activiteit voor kinderen zoals een goochelaar, een clown, een theaterstuk,... Dit keer werd er weer een act per klas verwacht. Daarom was het hier de afgelopen week ook behoorlijk stil. De stress nam toe, de puntjes moesten op de i worden gezet en ik maakte me ook een paar keer zorgen. Toch weet ik dat alles altijd in orde komt. Dat is al altijd zo geweest en dat zal wellicht ook altijd zo zijn. Het is gewoon normaal dat je je betrokken voelt zeker? :).

Deze week wil ik heel wat dingen omtrent het schoolfeest op mijn blogje plaatsen zodat ik jullie ook op dit vlak misschien kan inspireren. Zo mag je mijn danspasjes verwachten, maar ook de bindteksten, ons sponsorboekje, suggesties voor liedjes voor kleuter en lager, onze programmafolder en nog veel meer. Niet alles is van mijn hand en ik wil helemaal niet met de eer weglopen. Het is gewoon de bedoeling om jullie weer ideeën aan te reiken.

Ons schoolfeest wordt sinds een paar jaar niet meer op onze school gevierd, we treden op in de plaatselijke sporthal. In de judo- en pingpongzaal gaan de optredens door, in de grootste zaal wordt er gegeten. Om jullie een idee te geven: wij zijn een gemiddelde dorpsschool met een kleine 300 kinderen. Wij doen telkens twee optredens zodat er meer volk kan komen. Zo is er een optreden om 14u. en eentje om 16u. We trekken gemiddeld 400 toeschouwers per optreden en dat zijn dus 800 bezoekers in totaal. De mensen betalen 1 euro inkom. Voor de maaltijd komt er een plaatselijke traiteur en die zorgt voor warme beenhesp met frietjes. Elk jaar opnieuw komen we aan een 600-tal eters.

Aangezien we in een sporthal zitten, is het er eigenlijk niet supergezellig. Daarom zorgen we elk jaar opnieuw voor leuke versiering. Soms worden er tekeningen of schilderijen gemaakt, er werden ook al eens slingers in elkaar geknutseld en bloemen ingekleurd. Dit jaar zagen we iets op Pinterest dat onze aandacht trok. Er werd versiering aan de hand van handjes gemaakt. Elk kind van onze school maakte vier heel kleurrijke handjes, zowel de kleuters als de lagere schoolkinderen. Met die handjes werden woorden gemaakt en die woorden werden dan weer op zwart (licht) plastic bevestigd. Op deze manier werden ze opgehangen. Wij maakten nu SMAKELIJK en WELKOM, maar het is de bedoeling om in de toekomst nog meerdere dingen te maken. We hebben immers nog heel wat handjes over!

Dit was het voorbeeld die we op Pinterest vonden...


Dit maakten wij. De foto's zijn niet super want ik had alleen mijn gsm bij. De handjes waren een pak kleurrijker en de S hebben we voor het begin nog recht gehangen... :)

Oordeel zelf wat je ervan vindt...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...