zaterdag 7 maart 2015

Nieuwe webstek ontdekt!

Soms denk ik er wel eens aan om wat minder te neuzen op het net. Zo verlies ik me vaak in honderden ideeën die ik via Facebook of Pinterest oppik. De begonnen projecten blijven liggen en ik word alleen maar kattig omdat ik besef dat ik niet alles meteen in één keer kan. Toch weet ik ook dat ik via het internet ook al heel wat nuttige en bruikbare dingen heb opgepikt die nu een deel van mijn lesgeven versterken of ondersteunen.

Daarom denk ik dat het handig is om een goed evenwicht te vinden. Vooral verder doen aan projecten en materiaal waar ik aan ben begonnen, maar af en toe toch eens piepen om de bovenkamer hierboven te blijven prikkelen ;).

In de praktijk wil dit zeggen dat ik vandaag het volgende wil doen:
* minstens vier artikels schrijven voor mijn blog (waaronder een les drama/beeld en een woordfrequentielijst voor spelling)
* een deel van mijn verbeterwerk wegwerken
* klankkaartjes inkleuren zodat ik ze dan kan gaan kopiëren
* verder werken aan de uitwerking van mijn hoekenwerk
* maken van een woordfrequentielijst
* analyseren van mijn LVS-toetsen

Als dit gebeurd is, zal ik mezelf ook nog tijd gunnen om wat huishouden te doen ;) en mag ik uiteraard weer wat nieuwe ideeën op het net gaan zoeken. Omdat ik soms wel nog onbeholpen aan de slag ga, ben ik vanmorgen natuurlijk niet begonnen met de taakjes hierboven, maar heb ik de was opgehangen en overliep ik snel even enkele Facebookgroepen.

Zo ontdekte ik weer een heel leuke site die ik nog niet eerder tegenkwam. Ik heb het over Redactiesommen. Sommigen onder jullie kennen deze webstek vast al, maar ik wil er natuurlijk weer meteen mee aan de slag. Misschien is het leuk om de dag telkens te starten met één vraagje en kan dit bijdragen tot het oplossen van iets moeilijkere vraagstukken. Ik was namelijk al een tijdje op zoek naar iets om toepassingen toegankelijker en makkelijker oplosbaar te maken.


Zijn er onder jullie ook mensen die met deze site werken? Hoe zet je deze in? Zouden de kinderen het fijn vinden om elke dag samen eentje op te lossen? Of kan het creatiever in plaats van gewoon een boekje met werkblaadjes? Alle tips zijn meer dan welkom en dan breng ik binnenkort zeker verslag uit van mijn geüpdatete ideeën :).

Fijn weekend en geniet van het mooie lenteweer!

2 opmerkingen:

  1. Hoe maak je eigenlijk een werkblad? Als ik op werkblad klik en dan de groep enz... kies dan komt er altijd bij de opgave 'undefined'. Hoe verander ik dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lukte het intussen al, Jill? Ik zie de werkbladen onmiddellijk staan... en kan het niveau aanpassen...

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...