dinsdag 7 april 2015

Een nieuwe spelfiche voor mijn hoekenwerk

De bedoeling van de komende twee weken is toch een aantal fiches voor het hoekenwerk uit te werken. Ik wil er een 100-tal en ik weet dat dit niet lukt in 14 dagen, maar zou al blij zijn met een 20-tal.

Dit keer maakte ik een fiche in verband met het spel 'Teken het maar'. Mijn speldoos ziet er als volgt uit.



De bedoeling is om een scène te tekenen die uit drie fases bestaat. Kinderen nemen een kaartje waar, wat en wie. Op die manier moeten ze bijvoorbeeld een aap tekenen die op een boot aan het voetballen is. De rest moet de scènes zien te raden. Zowel tekenaar als rader kunnen punten verdienen.

Het spelverloop, materiaal en doelen goot ik weer in een overzichtelijke fiche.


Wil je het spelletje aankopen? Ik vond het bij Standaard Boekhandel.

De fiche kan je weer gratis gebruiken door snel even hier te kijken!



Bron:
* http://www.enjoyspeelgoed.nl/reis-teken-het-maar-01834.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...