donderdag 16 april 2015

Eerste boek van Esther Verhoef

Soms heb ik van die dagen dat de inleiding mij geen moeite vraagt. In twee minuten staat er op mijn blogje wat ik wil dat er staat. Maar vandaag lijkt het even anders. Ik ben hier nu al een vijftal keer opnieuw begonnen en nog schrijf ik niet wat ik zou willen dat ik schrijf :). Vreemd hoe die gedachten even niet met die woorden gesynchroniseerd raken.

Soit, ik probeer me er vooral niet druk in te maken en vergeet die goeie inleiding :). Ik wil jullie vandaag gewoon een boek voorstellen en dit keer van een schrijfster die hier nog niet eerder voorbij kwam. Ik heb het over Esther Verhoef en ik koos voor 'Déjà-vu'.

Gegevens

Uitgeverij: Anthos
Uitgegeven in 2010
Omslagontwerp: Marry van Baar
Omslagillustratie: Julia Sang Nguyen
ISBN: 978 90 414 1653 7


Flaptekst

Als de 27-jarige Eva Lambregts har baan als journaliste bij de krant kwijtraakt, besluit ze om uit te huilen bij haar beste vriendin. Dianne heeft een halfjaar eerder alle schepen achter zich verbrand en zich teruggetrokken in een afgelegen gehucht in Frankrijk. Bij aankomst treft Eva echter een verlaten huis aan.

Ze vertrouwt erop dat haar grillige vriendin snel van zich zal laten horen en neemt haar intrek in het huis. Maar Dianne geeft taal noch teken. In het dorp gebeuren vreemde dingen. Wie sluipt er 's nachts door de bossen rond de woning en waarom reageren de dorpelingen zo vijandig? 

Eva wil weten wat er met Dianne is gebeurd, ze gaat op onderzoek uit. En dat had ze beter niet kunnen doen.

Mijn beoordeling (+/++)

Op bepaalde vlakken zou ik dit boek een volmondige ++ kunnen geven, maar er is een scène blijven hangen die voor mij wat geknutseld in elkaar zat. Daarom kies ik voor +/++. Dit klinkt voor jullie misschien wat vreemd, maar voor mij is het een gevoel, niet meer dan dat. Het zou kunnen dat jullie begrijpen wat ik hierboven schrijf, maar het kan even goed dat jullie daar een geheel ander idee over hebben. Die scène neemt echter niet weg dat ik dit boek goed én spannend vind. Er zijn heel wat stukken die je de stuipen op het lijf doen jagen en ik moet zeggen dat ik dat vooral in het eerste deel van het boek had. Ik heb er zelfs een nacht behoorlijk onrustig van geslapen. Bedankt, mevrouw Verhoef :). Het boek leest vlot, is behoorlijk eenvoudig geschreven, maar is zeker een aanrader. Het begin zet je eigenlijk een beetje op het verkeerde been en het blijft boeien tot de allerlaatste bladzijden. Ik ben er zeker van dat dit niet mijn laatste Verhoef is geweest!


Bron:
http://www.bol.com/nl/p/deja-vu/1001004010983955/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...