maandag 8 juni 2015

Schrijflijnen, altijd handig!

Vandaag een heel kort berichtje, maar daarom niet minder bruikbaar. Op Pinterest vind je heel veel verschillende schrijflijnen en die kunnen superhandig en leuk zijn, maar ik heb ook graag blaadjes bij de hand die ik altijd kan inzetten. Zo vond ik ooit eens een schrijfblad met vier lijnen. In een tweede leerjaar is het nog heel belangrijk dat kinderen deze steun krijgen. Ze moeten immers ook de hoofdletters leren schrijven en dat loopt niet altijd van een leien dakje. Daarom gebruik ik het volgende blaadje erg veel. Ik schrijf er extra oefeningen op, ik maak er huiswerkblaadjes van of ik zet ze in bij creatief schrijven.


Ik heb het blaadje al heel lang op mijn computer staan en ik kan dus onmogelijk nog de bron achterhalen. Het is dus niet van mijn hand, maar wel heel erg bruikbaar!

Wil je het blaadje ook graag gebruiken. Surf dan snel even naar hier.

Fijne werkweek gewenst!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...