zondag 4 oktober 2015

Een intro voor het echte werk!

Hallo,

Hier ben ik weer! Ik weet niet of ik het opnieuw kan volhouden om wekelijks een aantal berichten te plaatsen, maar ik doe mijn best. Ideeën genoeg!

Het was hier de afgelopen tijd een behoorlijke heksenketel, echt waar! Jullie vernamen het al wat mijn verhuis betreft en ook mijn grote groep kindjes bracht ik hier al eens ter sprake. Op zich kon ik me de afgelopen weken wel even achter mijn computer zetten, maar ik weet dat ik dan altijd meer tijd besteed dan ik eigenlijk over heb. Dan zie ik er eentje was monkelen en gekke bekken trekken. De wederhelft denkt dan heel waarschijnlijk: Zou je niet beter stofzuigen of de vaatwas legen in plaats van te blijven tokkelen op dat rotding? :).

Bij deze heb ik me gisteren uit de naad gewerkt zodat ik toch eindelijk weer eens wat tijd voor Gietjes Corner kan uittrekken. En ik moet zeggen, die rust hier op zondagmorgen is onbeschrijfelijk. De tuin ligt er nog behoorlijk chaotisch bij en de helft van onze spullen staat nog in dozen in de garage, maar voor de rest is het hier heerlijk. Heel wat groen om ons heen en net op de rand van het dorp waardoor je er toch nog bijhoort, maar niet meer de drukte van een marktplein mee maakt. Denk maar aan de luidende klokken voor de vroegmis (al moet ik erbij vertellen dat die eigenlijk pas op 8u45 beginnen :)), geen dronkenlap die op halfvier de hele boel bijeen staat de brullen en ook geen rondhangende jongeren die het fijn vinden om even langs de gevel van het appartementsgebouw naar boven te klimmen. Echt waar, allemaal mee gemaakt. Om dan nog te zwijgen van een paar echtelijke ruzies in de appartementen rondom ons. In eerste instantie meestal hilarisch, na een kwartier net iets minder grappig omdat je de slaap niet meer kan vatten :). Heel veel voorbeelden om maar te zeggen dat we heel erg blij zijn met onze stulp hier.

Nu we onze draai beetje bij beetje vinden, zou het ook mogelijk moeten zijn om weer veel meer tijd in mijn blog te steken. Ik vind het niet alleen leuk om mensen te helpen en te inspireren, ik moet zeggen dat het echt wel rust in mijn hoofd brengt! Alles netjes op een rij, alles terug te vinden met een paar muisklikken en zo fijn om gewoonweg dingen af te werken en ze met heel veel plezier van je to-do-lijstje te schrappen :).

Wat jullie mogen verwachten de komende week - weken:
* Ingekleurde kaarsjes voor de verjaardagskalender
* Een ietwat gewijzigd systeem voor mijn kan-beter- en bravo-bonnen
* Een tip om 33 kinderen wat stiller te krijgen (zonder de eigen stem naar de vaantjes te helpen)
* Lessuggesties rond de Eerste Wereldoorlog en dit voor het tweede leerjaar (maar zeker ook inzetbaar voor het derde)
* Toepassingen op een heel betrokken en interessante manier
* Slingerlezen met een extra luikje
* Muzische lessen in fiches gegoten
* Tips voor leuke tussendoortjes
* ...

Maar ook:
* een heel lekker adresje in het Kortrijkse
* een spannend boek, maar niet in de zin van nagelbijtend of de stuipen op het lijf jagend
* wat reclame voor twee mamablogs
* ...

Zet je dus maar schrap en vertel het maar aan iedereen rond :).

Tot morgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...