woensdag 7 oktober 2015

Jarigen verdienen een feest!

Ik vertelde je hier een tijdje geleden al over mijn plannen voor de jarigen.  Ik kon nog niet alles verwezenlijken, maar ik maakte toch al omslagen voor elk kind. De bonnen toonde ik jullie op 25 augustus al en kun je ook via bovenstaande link downloaden. Ik voorzag er drie. Eentje om wat langer buiten te spelen, een andere om een hele dag naast een vriendje naar keuze te zitten en de laatste om voor één keer het huiswerk over te slaan. Mijn inspiratie kwam trouwens van Klascement.


Bovenstaande bonnen zijn te downloaden via het bericht van 25 augustus 2015!

De drie bonnen worden verzameld in een omslag. Ik nam witte exemplaren en zette er een stempel op. De stempel kocht ik ooit op het Boekenfestijn. De bonnen zitten in een omslag en werden voorzien van een nummer. Op die manier kan er niemand een bon van iemand anders pikken J. Er hangt ook een klein ballonnetje aan de omslag vast. De omslag mogen ze meedoen naar huis, de bonnen mogen ze gelijk wanneer indienen.


Uiteraard verzamelde ik ook nu weer alles in een doos en die ziet er als volgt uit…
















Ik heb nu 33 omslagen voorzien en hoop hier dus een paar jaar mee te kunnen werken. Ik hoef alleen elke vakantie nieuwe omslagen te bestempelen en ze van een ballon te voorzien. De omslag leg ik dan ’s morgens op de bank van de jarige. 

Naast deze bonnen heb ik echter nog andere plannen. Aangezien een kaart laten doorgaan in de klas me de laatste jaren echt niet genoeg lukt, denk ik om over te schakelen naar een kaart van mij, in plaats van eentje van de hele klas. Op die manier kan ik die ook al ’s avonds schrijven en kan ik die in de bank van de jarige verstoppen. Ik werkte lang met afgedrukte verjaardagskaarten, maar ik zou graag kaarten van Geronimo bestellen. Dan past dit nog beter bij mijn klasthema J.

Voorlopig ziet een verjaardag er hier dus als volgt uit:
  • De klas wordt versierd met een paar slingers en vlaggetjes. De ‘Happy Birthday-slinger’ hangt aan het bord, de vlaggetjes hangen voor de deur. Zo moeten de kinderen er een beetje onderdoor kruipen.
  • Wanneer de jarige binnen komt, speelt de verjaardagsmedley van de Smurfen (zie bericht 25 augustus 2015). Op die manier kan er wat gedanst worden of komen de kinderen feestelijk en uitgelaten binnen.
  • Op de bank van het feestvarken ligt een omslag met drie bonnen klaar.
  • In de klas wordt er een liedje (met dansje) gezongen en daar vertel ik je de volgende keer iets meer over!

Nog te verwezenlijken plannen:
  • Geronimokaarten bestellen bij De Stulp
  • Een verjaardagslint of stoelkroon maken

We zijn dus alweer een stap verder, maar het kan nog beter. Tegen volgend jaar denk ik dat mijn verjaardagen topdagen worden J.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...