maandag 5 oktober 2015

Ingekleurde kaarsjes!

Een tijd geleden dokterde ik een leuke verjaardagskalender uit (al zeg ik het zelf). Velen willen iets met foto's van de kinderen en maken er ware kunstwerkjes van, ik hou het bij iets kleurrijks dat al in de grote vakantie kan gemaakt worden.

Ik was al een hele tijd tevreden over het concept, maar ik vond het altijd een heus werkje om al die kaarsjes in te kleuren. Daarna moest ik ze nog eens overtrekken met zwart, plakte ze (god weet waarom) nog op een gekleurd papiertje en daarna moest ik ze nog knippen, lamineren en weer knippen. Ik moet je er niet bij vertellen dat ik met dit karweitje een paar uurtjes zoet was.

Daarom doe ik het vanaf dit jaar anders. Ik nam blanco kaarsjes en kleurde die in met vette waskrijtjes. Daarna scande ik ze zodat ik ze via WordArt van een een naam en datum kan voorzien. Op die manier hoef ik niet elk jaar opnieuw te kleuren. De kaarsjes zien er net iets minder flashy uit, maar ik heb het geklasseerd en ik heb er vrede mee :).

Misschien zijn er onder de lezers die deze taarten ook gebruiken. Je zag de volledige uitleg eerder hier.


Indien je het niet ziet zitten om zelf te gaan kleuren, wacht dan nog een klein beetje. Ik scan ze voor jullie ooit wel nog eens in en deel ze dan hier. Alleen moet ik nog de maand augustus vinden. Die blijkt voorlopig spoorloos te zijn :).

De ingekleurde kaarsjes voor op de taart zagen er dan zo uit. Ik combineer het kleur van de band op de taart altijd met het juiste kleur kaarsje. Dus kinderen die jarig zijn in september krijgen een groene kaars.


Vandaag deel ik dus de ingekleurde kaartjes en het document met de namen en data in WordArt. Op die manier kan je snel zelf aan de slag als je aan een nieuwe verjaardagskalender toe bent :).

De ingekleurde kaarsjes vind je hier in PDF.
Het document met WordArt zie je hier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...