donderdag 15 oktober 2015

Structureerwoorden eerste leerjaar

Wij werken op onze school met de leesmethode 'Ik lees met Hup'. Ik deed een paar jaar terug al een aantal interims in het eerste, maar ik weet niet meer alle structureerwoorden van deze handleiding van buiten. Daarom vroeg ik nog eens aan mijn collega's om deze woorden op te lijsten. Het is immers handig om terug te vallen op deze woorden indien nodig. Zo heb ik een jongen die soms moeite heeft met het oproepen van bepaalde letters. Als ik die dan onmiddellijk aan een structureerwoord kan koppelen, dan kan hij veel sneller het juiste grafeem aan het juiste foneem koppelen.

Ik maakte een heel eenvoudig blad dat misschien ook bij jullie van pas komt.


Wil je dit blad ook graag downloaden? Dan kan dat. Kijk snel hier.


Bronnen:
* Handleiding 'Ik lees met Hup'
* http://www.bsdewilg.be/index.php?section=8&page=66


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...